29 de març del 2010

Baldessari.

Cada dia deixo uns quatre o cinc llapis per classe a moltes i molts alumnes que ni tan sols es recorden d'aquest humil material per a visualitzar idees. Els hi deixo ben preparats, amb punta. Si, sóc un maníatic, necessito veure tots aquests llapis amb la punta preparada per a treballar. I és per això que al descobrir aquesta obra de John Baldessari, The Pencil Story de 1972, m'he sentit recolçat.


The Pencil Story, 1972. Impressió sobre taula. 55,9 x 69,2 cm.

Aquesta obra expresa directament l'angoixa de l'artista sobre el fet de "fer alguna cosa", aquella angoixa que es sent al mirar un paper en blanc.
Per a començar a caminar primer s'ha de llençar un dels peus cap endavant.

3 comentaris:

  1. Per a veure més obres de John Baldessari, aquests dies es poden veure moltes al Macba.

    ResponElimina
  2. Tot es art jordi.Part de les coses del dia a dia que elavorem es art,no cal fer obres d'art ni res..:D
    et deixo el que et vaig dir:
    Alguna vez se te ha pasado por la cabeza cometer una locura? Por un momento sacar tu lado más divertido y hacer cosas con miles de personas? Barna Mob se dedica a proponer nuevas pruebas,nuevas diversiones.Cada vez hay cosas mas divertidas,desde cabalgar toda barcelona un globo en forma de caballo,hasta desplazar el arte a las calles de Barcelona.Te invito a que lo pruebes y disfrutes!!


    Aqui os dejo que significa para ellos Barna Mob:
    Colectivo fundado en 2008 por Lorena Yera y Eloi Costilludo destinado a la organización de acciones lúdicas como happenings, juegos grupales, bromas, performances, flashmobs, etc. Este tipo de eventos se llevan a cabo en la ciudad de Barcelona con el propósito de irrumpir en espacios públicos y crear escenas sorprendentes, hilarantes y entretenidas.

    La gente se reúne a partir de convocatorias hechas, en su gran mayoría, en internet (mails, redes sociales, anuncios en foros,etc.),a través de mensajes a móviles y a través del boca a boca, llegando así a una gran cantidad de personas rápidamente. Los participantes reciben instrucciones (y prohibiciones) sobre lo que deben hacer y se les informa sobre el día, la hora y el lugar donde tomará lugar la acción.

    El objetivo principal de cualquier acción organizada por Barnamob es la diversión y entretenimiento de los participantes, así como crear expectación y sorpresa entre aquellas personas no implicadas en el evento.


    aqui podreis clicar para ver la pagina oficial de Barnamob
    http://www.barnamob.com/

    Y podeis encontrar la pagina en Facebook:
    http://www.facebook.com/barnamob?v=app_2392950137&ref=ts#!/barnamob?v=wall


    Sharon Lopez

    ResponElimina
  3. Bé, Sharon, veig que et va afectar les sessions sobre l'art de les últimes dues classes. M'encanta que ens propossis coses noves. De vegades em dona por (jeje)els audiovisuals o les coses que us proposo com a exercicis. Però m'hauré d'acostumar a tot tipus de reaccions.

    ResponElimina

Espai per a comentaris.