L’Obra Social ”la Caixa”, en col·laboració amb la National
Gallery de Londres, presenta aquesta innovadora exposició sobre la
relació entre els grans mestres de la història de l’art, la fotografia
de mitjan segle XIX i el fascinant treball de fotògrafs contemporanis desenvolupats en relació amb els seus antecessors.
“Seduïts per l’art. Passat i present de la fotografia” presenta, d’una
banda, la història de l’art com a motor d’innovació de la fotografia del
segle XIX i, de l’altra, els orígens de la fotografia com a
catalitzadors del treball de fotògrafs contemporanis. Les pintures i les
obres fotogràfiques, antigues i contemporànies, es presenten agrupades
d’acord amb els gèneres tradicionals, com el retrat, la natura morta o
el paisatge, per poder explorar les relacions que s’hi estableixen tant
pel que fa a l’estil visual, com a l’experimentació tècnica o al mètode
artístic.
L’exposició reuneix alguns dels fotògrafs britànics i francesos més
importants, juntament amb les obres dels artistes contemporanis
internacionals, entre les quals hi ha fotografies i vídeos especialment
creats per a l’exposició i que no s’han mostrat mai al públic. Així, obres
excepcionals dels grans mestres com ara Gainsborough, Ingres, Vernet o
Fantin-Latour dialoguen amb artistes contemporanis de la talla de
Craigie Horsfield, Rineke Dijkstra, Thomas Struth, Richard Learoyd, Ori
Gersht i Beate Gütschow, que a la vegada exploren el deute que tenen amb
els seus predecessors del segle XIX, com Julia Margaret Cameron, Gustave Le Gray o Roger Fenton, també presents dins de la mostra.
A banda de la presentació oficial, s'ha de dir que les relacions que es provoquen a l'exposició entre pintura i fotografia són meravelloses.
Per exemple amb el quadre del mar de Turner i primer les fotografies del japonés Hiroshi Sugimoto i després les de Tacita Dean provoquen connexions culturals a través del temps com si les imatges fossin supervivents. Una inclinació per a trobar en la magnitut del mar una superfície de representació que ens marca fronteres visuals.
A banda de la presentació oficial, s'ha de dir que les relacions que es provoquen a l'exposició entre pintura i fotografia són meravelloses.
Per exemple amb el quadre del mar de Turner i primer les fotografies del japonés Hiroshi Sugimoto i després les de Tacita Dean provoquen connexions culturals a través del temps com si les imatges fossin supervivents. Una inclinació per a trobar en la magnitut del mar una superfície de representació que ens marca fronteres visuals.
Estic segur que trobareu relacions visuals molt interessants i vinculareu la contemporaneitat amb el passat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Espai per a comentaris.