3 de maig del 2010

Els colors.

Al món del color dins de l'educació visual i plàstica es pot arribar de diverses maneres. Als llibres de text ens dirigeixen cap a Newton i el seu prisma, la roda de colors, els colors primaris i secundaris, els colors càlids i freds... Em de seguir aquestes indicacions?
Influenciat per la lectura de Rancière, El maestro ignorante, he proposat als alumnes de 1r. de l'ESO que construissin coneixements sobre el color desde qualsevol posicionament, sense les explicacions pròpies d'aquest temari.
Sorprenenment la gran majoria han volgut explicar els colors primaris. Veig que sense que se'ls expliqui res la influència de la Teoria del color és important. Però algunes persones han anat per altres camins. Buf, menys mal.
Les seves propostes són a continuació, n'hi ha de gradacions tan interessants com la del volcà d'Ester, felicitats, o la del llistat d'objectes de la nostra quotidianitat o la capsa d'Elena sobre aspectes marins. O l'interessant capsa de Néstor, el vermell a la ciutat, el verd al Juràsic. Algunes, com l'estructura piramidal de Marc,tan simbòlica com els textos de Kandinsky al respecte.


1 comentari:

  1. A la vegada els alumnes estan treballant la pàgina web de Maria Claudia Cortés, Color in Motion. Des d'aquest blog la felicitem per la seva feina i l'agraïm el servei que ens fa.

    ResponElimina

Espai per a comentaris.