Aquesta setmana em començat una nova proposta amb els professors d'Educació visual i plàstica dels cursos de 6è.
Podem aconseguir que els alumnes construeixin màquines per a explicar contes als alumnes de Infantil? Sembla tot un repte per a desenvolupar la creativitat.
Circuits elèctrics, mecanismes per a produir moviment, elements de reciclatge. I influències d'artistes com Jean Tinguely o Alexander Calder.
Les properes setmanes començarem a veure idees.
Joan Brossa ja s'havia apropat a aquestes idees amb una de les seves obres anomenada Contes:
Fa quatre anys uns grups ja van probar aquesta activitat i els resultats van ser sorprenents.
Un gegant verd perseguint al lladre de la gallina dels ous d'or:
No entenc gaire el concepte de "màquina per a explicar contes", espero tenir-ne més detalls. D'altra banda, la imatge em recorda un relat curt de Roald Dahl que es diu "El gran gramatizador automático" i que vindria a parlar-nos del que jo m'imagino que seria justament el contrari del que proposa l'activiat. Us el recomano!!!
ResponEliminaLa màquina per a explicar contes intenta ser un mecanisme, elèctric i manual, on l'alumna/e pugui aplicar tot el que ha aprés sobre circuits elèctrics i mecànica bàsica a ciències.
ResponEliminaLa màquina acompanya al discurs narratiu que ha de construir els alumnes de 6è davant classes d'infantil. Miraré el relat. Gràcies.