Les i els alumnes de 4t de l'ESO han realitzat un treball de recerca per trobar quines referències del món islàmic han anant rebent des de la seva infantessa. Han estudiat la perspectiva cònica, un tecnicisme. I han contruït una imatge on han relacionat una cosa amb l'altra. Món islàmic i perspectiva. És possible aquesta combinació? Seria un bon tema a desenvolupar.
Els seus treballs i dibuixos reflecteixen diferents aspectes a tenir en compte. El primer de tots és la idea unànime que tenen del món islàmic, una idea que tots comencen amb la pel·lícula d'animació de Disney Aladín del 1992. Després, i de forma puntual algú anomena algún conte de la seva infantessa com Alí Babá i els quaranta lladres o ja més tard algún videojoc amb alguna referència islàmica. La televisió ha acabat de formar la seva imatge del món islàmic amb el que consideren que actualment són territoris on predomina el masclisme, la guerra, la inmigració i la misèria.
Podrien haver consultat a companys de l'escola que provenen de territoris islàmics, però s'han mantingut en una construcció cultural que parteix dels EEUU i que acaba amb informaciona als telenoticies de casa nostra. Algunes informacions perque tampoc veuen normalment els telenoticies ni la informació dels diaris. Cap referent és gererat pel propi món islàmic al que a més redueixen en un espai d'influència molt petit.
Tot i els elements que destaquem per a analitzar les seves construccions visuals amb la perspectiva cònica els seus dibuixos pertànyen a móns exòtics, atraients, fantàstics en la seva gran majoria. Uns espais positius d'uns adolescents amb ments positives.
Hem d'aprendre posicions positives dels nostres alumnes.
Felicitats pel la feina!
M'agradat molt aquest exercisi, ja que,han fet diferents perspectives del món islàmic amb molta qualitat, personalment el sisè dibuix.
ResponEliminaNo aconseguim apropar-nos a les cultures islàmiques reals. Només a móns fantàstics o a radicalismes televisius. Però s'hauria d'intentar.
ResponElimina