12 d’abril del 2011

OjodePez

Alguns dels materials que treballem a classe parteixen de les imatges que trobo a la revista OjodePez.
OjodePez és una revista de fotografia de la que els seus responsables aconssegueixen treure a la llum quatre números a l'any. Desde el primer número han intentat tocar aquells temes dels quals se han perdut la seva visualitat per motius diversos. L'editorial en el seu primer número defensava la seva causa de la següent manera:
"Desde nuestro punto de vista, los mecanismos desplegados por la cultura de masas simplifican la posibilidad de reflexión personal, lo que provoca que se devalúe la capacidad crítica del individuo frente al grupo, a menudo adiestrado para asimilar la información tal y como le sea servida. Así, el bien cultural ha pasado a ser una mercancía unidireccional impuesta desde los medios, que difunden sistemáticamente los estereotipos que les interesan para crear una opinión pública a medida."



En el nou número de la revista, el tema escollit és Cuando éramos jóvenes. Podem veure els treballs de vint joves fotògrafs seleccionats per el fotodeditor Bruno Ceschel, qui ha volgut mostrar en imatges les inquietuts fotogràfiques de nous talents per a apropar-se a la idea de juventut.

Els treballs dels fotògrafs que mostren les seves obres parteixen moltes vegades de la fotografia documental, però la revista no es queda només ahí. Alguns del treballs són donats pels propis autors:
"Los fotógrafos implicados en este proyecto donan sus trabajos al comprobar que no podrán ser editados en ningún otro medio de este país ( bien por el tema que tratan, por las ampollas que podrían levantar o porque simplemente no están de moda)."

A més, aquesta revista és un focus d'activitat:



"OjodePez Photo Meeting Barcelona es un encuentro internacional de fotógrafos organizado por La Fábrica y La Virreina Centre de la Imatge que nace en torno a la revista de fotografía documental OjodePez fundada en 2004 por Frank Kalero.
La Revista OjodePez crece y se convierte en un punto de encuentro, con una cita anual que arranca este año en Barcelona, ciudad en la que nació la revista y en la que existe una fortísima tradición documental.
El Palau de La Virreina, Centre de la Imatge, situado en La Rambla 99 de Barcelona, ha acogido OjodePez Photo Meeting Barcelona durante los días 15,16 y 17 de julio de 2010.
La Virreina es un espacio dedicado a la difusión del arte contemporáneo que se convierte en plataforma para analizar la emergencia de las políticas culturales desde una perspectiva crítica.
El Palau de La Virreina es un edificio emblemático del casco histórico de Barcelona que cuenta con distintas salas y espacios al aire libre como el patio y la terraza, donde se celebrarán las diferentes actividades programadas para el Meeting."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Espai per a comentaris.