Ja fa uns quants anys que em trobat una metodologia que passa per a treballar junts i contruir un espai de reflexió entorn el concepte de romanticisme i convertir les lectures obligatòries en un nexe amb la nostra contemporaneitat.
Després de diferents exercicis les i els alumnes arriben a la fabricació d'una idea que els apropa als elements principals que van donar pas a l'estètica romàntica.
Els resultats s'adeqüen a les característiques de cada alumne, de tal manera, que la diversificació de resultats és àmplia i obre nous camps de reflexió a classe. Són el que anomenen exercicis oberts. No estàn ni bé ni malament, però disparen noves preguntes.
Santi Ferreres ens sorprén amb l'utilització d'un pastís com a eina d'expressió.
I María Marrugat amb una petita instal·lació amb aires burtians.
Cecilia Parellada ens ha regalat un exercici d'empatia, on, amb uns quants estímuls ens trasllada a la intimitat d'un personatge del segle XIX.
Els aires burtians han d'estar sempre presents!
ResponEliminaSuposo que ningú es molestarà que María i jo utilitzem el neologisme "burtià" per a referir-nos a les estètiques que produeix Tim Burton.
Elimina