Estic segur que després d'aquest article no hi hauran més dubtes sobre la importància dels videojocs en la cultura visual del nostre present.
Gràcies Magí.
"Journey (Thatcompanygame, 2012)
Ahir
vaig fer un viatge meravellós. Breu, però intens i meravellós. Sembla
mentida: com és possible que uns quants milers de pixels coŀlocats amb
elegància i delicadesa, envolcallats amb una màgica melodia i una
mecànica de joc senzilla però directa puguin esdevenir pura poesia? Això
és el que un pot arribar a sentir quan decideix fer EL viatge ("journey").
D'aquí en surt el nom del joc. I trobo que els de Thatgamecompany l'han
encertat de ple.
Journey
és un d'aquells jocs que des del primer segon saps que és quelcom
diferent. Una peça que s'allunya dels tòpics. Una obra que fuig del que
ofereixens els Call of Duty's i els seus clons. Una experiència que et
pot marcar de per vida.
Oblida't
d'indicadors d'energia, d'armes, de pujades de nivell, de brollades
d'adrenalina, de clars objectius... Qui ets? Què vols? Què hi fas en
aquest desert? No saps res. Tant sols veus una muntanya al fons. Molt al
fons. I aquella llum que hi surt des del seu cim? És allà cap on he
d'anar?
Amb Journey jugues
a descobrir. Descobreixes com jugar. Toques. Proves. Saltes i voles. Et
deixes guiar pels estímuls més evidents envadalit pels detalls més
insignificants. Les teves petjades a la sorra, el fort i gèlid vent, el
misteriós ambient d'una cova desconeguda...
La
seva banda sonora (composada per n'Austin Wintory) es mereix una menció
especial. Sap acompanyar a les mil meravelles cadascuna de les
situacions en que et vas trobant.
Deia
al principi que el joc és breu. En poc més d'una hora hauràs sentit
moltes coses. Necessitaràs més temps per digerir i pensar perquè has fet
el que has fet. I si hagués anat per allà? Què hi havia dalt d'aquella
torre? Des d'Ico d'en Fumiti Ueda que no sentia res semblant.
I
podria ser que el viatge no el féssis sol. Si ho permets, podria ser
que a la teva partida s'hi unís algú altre per així fer el viatge
plegats. És aleshores quan s'amplia el cercle jugador-pantalla. Un
metallenguatge fascinant: la comunicació amb l'altre persona a través de
moviments i les accions bàsiques dels personatges del joc. Tot és
interpretació i suposició. Si surt bé és brutal.
Journey pot ser aquell viatge virtual que mai oblidaràs. Absolutament recomenable.
Aquí teniu un petit tast:"
Nunca he sido muy partidario en mis hijos del entretenimiento mediante el videojuego. Creí que restaba creatividad. Pero este artículo me ha hecho replantearme mi postura al respecto.
ResponEliminaPreciosas imágenes y interesante artículo.
Mis hijos disfrutan de vuestras clases.Gracias.
El "Maggins" sempre aportant bones idees...
ResponEliminaHas de seguir aportant coses en aquesta secció.
ResponEliminaM'agradat l'article.
És curiós com després d'aquest article arribo a d'altres informacions interessants:
ResponEliminahttp://www.enter.co/videojuegos/el-moma-de-nueva-york-tendra-una-exposicion-de-videojuegos/