16 de gener del 2013

Treure profit al color


Joan Canela és alumne de 1r de l'ESO. Aquests dies discutim a classe les possibilitats dels colors. Han descobert a Newton i el seu prisma, però la seva teoria del color se'ns a quedat petita només començar. I Joan a anat per feina, i en el dibuix  ha utilitzat els colors per a enriquir de sensacions un personatge, i per a sintetitzar l'altre. Els ha barrejat, i també les tècniques. Els colors, els ha enfosquit per una banda i per l'altra els ha aclarit. Alguns saturats, d'altres amb valors més baixos.

Fer tot això i crear móns fantàstics. Sorprendre als companys de taula i passar-s'ho bé.

En el dibuix caben moltes coses.

7 comentaris:

  1. ¡Jo, qué bien está! Felicidades Joan.

    ResponElimina
  2. M'encanta!!

    ResponElimina
  3. És impprsionant

    ResponElimina
  4. És magnífic

    ResponElimina
  5. Em sorprèn, perquè no tens aquella por que tenim tots els alumnes que al barrejar colors es pugui espatllar la làmina. Felicitats, Joan, un treball genial.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaig llegir en una biografia sobre Leonardo que va construir una màquina per a barrejar els colors i no haver de passar per la decisió d'escollir. En el seu taller un alumne li va preguntar a l'altre: -com funciona? i la resposta va ser: -no ho sé, el mestre mai l'ha utilitzat.

      Ens hem d'arriscar, val la pena, i l'experiència no em dona respostes ràpides.

      Elimina
  6. increible ,joan

    ResponElimina

Espai per a comentaris.