25 d’abril del 2014

Identitat i adolescència

Ja fa uns anys es va escriure un article al llibre que edita NAEA (National Art Education Associaton) a EEUU sobre una activitat de la nostra classe. Treballàvem el retrat com una eina per a revisar els elements culturals que composen la identitat dels alumnes del curs de 3r de l'ESO. En aquell moment podiem semblar una innovació. Ara ja no, però tot i amb això  ho hem tornat a realitzar amb uns resultats magnífics! Ho podeu veure al video al final de l'entrada.












Felicitats als dos cursos per l'esforç que esteu realitzant!!!


I un com de mà del gran Loris Malaguzzi, encara que en els seu text parla dels infants:

"Per reconèixe's i ser reconegut. Però sobretot, i aquesta és la seva fita més ambiciosa, per reconèixe's en els altres i per trobar parts de si mateix en l'alteritat (l'alteritat entesa també com a objectes i coses de la natura)"

4 comentaris:

  1. És interessant adonar-se com la construcció dels retrats depenen de processos visuals, la majoria, sino tots, que són exteriors a l'escola. Dona per a replantejar moltes coses a l'ensenyament.

    ResponElimina
  2. Si, es cierto, aquello que nos atrae suele estar fuera del contexto educativo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tendremos que esforzarnos mucho para que algo dels contexto educativo atraiga a nuestros alumnos. Ya estoy en ello.

      Elimina
  3. M'agrada molt el retrat del gelat amb tisores

    ResponElimina

Espai per a comentaris.