Article de Adriana Pons.
“Allò era el Vals del
Gulag: homes i dones, els millors treballadors, els socialistes
demèrit, tots junts i tancats en una barraca. Uns seixanta homes i
dones que, un dia al mes, fugien de l’infern gràcies a un instant
de felicitat més aviat sòrdid. No hi havia música, ni llum suau,
ni alcohol, ni cigarrets. Tan sols cossos anhelant sexe. I alguna
vegada, oh, només alguna vegada... una mica d’amor.”
Només un any després
d’haver arribat de la guerra, Vitor Kolomieytsev és acusat de
traïció, de ser contrarevolucionari; i és condemnat a deu anys de
reeducació per la feina. És així com Kalia, davant l’absència
de notícies sobre el seu marit, decideix deixar-ho tot per anar-lo a
buscar. Manté l’esperança, sap que ha de ser en algun lloc. Així
doncs, poc a poc, el destí la condueix a presentar-se davant d’un
seguit de situacions i personatges que l’ajudaran a acostar-se cada
cop més a aquella crua realitat que ella anhela descobrir.
Durant els anys que és
reclòs, Vitor, participa al Vals del Gulag, on engendra una filla
amb Várvara. Però el fet que Kalia ho descobreixi no permetrà que
es rendeixi en la seva recerca; és més, fins i tot, proporcionarà
a Várvara els mitjans per recuperar a la seva filla, després
d’haver-la perdut al complir el primer any. Kalia sap com és
l’amor d’una mare cap als seus fills, sap que Várvara recuperarà
a la seva filla, i sap que per fi tornarà a casa amb el seu marit,
aviat.
És així com Rubén
Pellejero, ens presenta amb una excel·lent habilitat una història
d’amor, patiment, esperança i pors, que reflecteix críticament la
realitat russa de la primera guerra mundial i del poder de Stalin.
Renombrar la feina del guionista Denis Lapière.
ResponEliminaTambé informar que es van fer unes sessions interdisciplinars de concert-còmic que podeu veure en youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=OcHb746FvHQ